- Yleinen tieto: Tiivisterenkaalla
- Käyttö: Sähkö-hydraulinen
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
Säätöventtiili
Säätöventtiili
Nykyaikaisessa autoteollisuudessa moottorit muuttuvat jatkuvasti monimutkaisemmiksi ja toimivat korkeilla kierrosluvuilla samalla, kun ne tarvitsevat optimaalisen suorituskyvyn tyhjäkäynnillä, ja silloin Variable Valve Timing (VVT) on ratkaisevan tärkeä teknologia. VVT-venttiilillä on iso merkitys suorituskyvyn optimoinnissa, polttoainetehokkuudessa ja päästöjen vähentämisessä. Skruvat.fi tarjoaa korkealaatuisia VVT-venttiilejä ja niihin kuuluvia osia moottorin optimaalisen toiminnan varmistamiseksi.
Mikä on VVT-venttiili?
VVT tulee sanoista Variable Valve Timing, ja se on teknologia, joka ohjaa moottorin venttiilien avautumista ja sulkeutumista. Näitä parametrejä hienosäätämällä moottori voi toimia tehokkaammin erilaisissa ajo-olosuhteissa, mikä tasapainottaa tehon, polttoaineen kulutuksen ja päästöt.VVT-teknologian edut:
- Polttoainetehokkuus: VVT-teknologia parantaa polttoainetehokkuutta hienosäätämällä venttiilien ajoitusta, mikä johtaa tehokkaampaan palamiseen ja siten vähentää polttoaineen kulutusta.
- Lisääntynyt suorituskyky: erilaisiin ajo-olosuhteisiin mukautumalla VVT-teknologia mahdollistaa paremman suorituskyvyn erityisesti nopeaa kiihdytystä tarvittaessa.
- Ympäristöystävällisyys: tehokkaammalla palamisella saavutetaan pienemmät päästöt, minkä ansiosta VVT-teknologia on ympäristöystävällinen ja yhdenmukainen kestävyystavoitteiden kanssa.
Miten se toimii?
VVT-venttiili ohjaa moottorin ohjausjärjestelmää, joka ohjelmoidaan säätelemään venttiilien ajoitusta erilaisiin tekijöiden, kuten kierrosluvun ja kuormituksen, perusteella. Tämä mahdollistaa moottorin optimaalisen suorituskyvyn erilaisissa ajo-olosuhteissa kaupunkiajosta moottoritieajoon.
Mistä VVT-venttiilit koostuvat?
Variable Valve Timing -järjestelmän tärkeimmät osat sisältävät:
- ECU (Engine Control Unit): ohjaa järjestelmää ja käsittelee erilaisia parametrejä.
- Anturit: mittaavat eri tekijöitä, kuten kierroslukua ja kuormitusta.
- VVT-nokka-akselin säätöventtiili: koostuu staattorista, roottorista, siivistä ja lukko-osasta, ja tavoitteena on saada aikaan vaihteleva synkronointi.
- Nokka-akselit: ohjaavat venttiilien avautumista ja sulkeutumista.
- Solenoidiventtiilit: seuraavat öljyvirtaa venttiilien ajoituksen säätelemiseksi.
- Öljy: tarpeellinen järjestelmän voitelemiseksi.
Valitse verkkosivultamme laatutuotteet varmistaaksesi autosi VVT-venttiilin ja sen osien sujuvan ja tehokkaan toiminnan.
- Säätöventtiili, nokka-akselin ajoitus (VVT), Vasen, ImupuoliHinta105,88 €Loppu varastostaTuotenro: 899312Lisää suosikkeihinHYUNDAI GENESIS, GENESIS CoupéTiivisterenkaalla
- Säätöventtiili, nokka-akselin ajoitus (VVT), Oikea, ImupuoliHinta156,02 €Loppu varastostaTuotenro: 899313Lisää suosikkeihinHYUNDAI GENESIS, GENESIS Coupé
- Yleinen tieto: Tiivisterenkaalla
- Käyttö: Sähkö-hydraulinen
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
Tiivisterenkaalla - Säätöventtiili, nokka-akselin ajoitus (VVT), PoistopuoliHinta200,08 €Loppu varastostaTuotenro: 899351Lisää suosikkeihinHYUNDAI ELANTRA III, ELANTRA Sedan III
- Yleinen tieto: Tiivisterenkaalla
- Käyttö: Sähkö-hydraulinen
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
Tiivisterenkaalla - Säätöventtiili, nokka-akselin ajoitus (VVT), Vasen, Imupuoli, PoistopuoliHinta130,37 €Loppu varastostaTuotenro: 899759Lisää suosikkeihinSUBARU TRIBECA
- Yleinen tieto: Tiivisterenkaalla
- Käyttö: Sähkö-hydraulinen
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
Tiivisterenkaalla